Apa yang Harus Aku Lakukan?

Puisi By: Ukhti Vita

Apa yang Harus Aku Lakukan?
Telah kudengar...
Tentang mereka di balik sana
Resah hatiku memikirkan
Tentang apa yang mereka lakukan
Memasang muka penuh simpati
Padahal...
Hati penuh dengki, dusta, dan segala keburukan yang bersarang di hati mereka
Tanpa mereka fikir tentang rakyat...
Yang mendambakan ketenangan, kemakmuran, kedamaian
Dan harapan mereka yang semu
Apa yang harus aku lakukan
Untuk mewujudkan cita-cita negeri tercinta...?
Kutanyakan pada air...,
Tapi ia hanya mengalir
Kuceritakan semua pada tanah,
Namun iatetap diam
Walau sekalipun aku berteriak
Kepada para koruptor di negeriku
Mereka takkan mendengar
Karena aku...
Hanya sebuah bunga yang belum mekar
Yang tak akan terlihat di tengah semak belukar...

comment 0 komentar:

Post a Comment

Apa pendapat kamu?

Delete this element to display blogger navbar

 
© Roman5a-Bk | Design by Blog template in collaboration with Concert Tickets, and Menopause symptoms
Powered by Blogger